Friday, May 20, 2011

(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨¯`•.♥♥♥ keNangan ALC

kali ini,teringin rasanya utk mencoret sedikit pengalaman,sedikit kenangan aku selama berada di pusat ALC...sedikit jerr,xbanyak pn...hehe...
hmm..apatu ALC..Arabic Language & Consultancy...inilah tempat yg aku rasa antara pgalaman yg tdk dapat aku lupa...
kursus nie yg aku join pakej utk pljr sambung ke t.tgh sbnarnya,,so aku nie xderla angan2 tinggi utk  nak smbung t.tgh,tp krn aku nak bljr bhasa arab sbg persediaan aku juga...kursus nie brjalan slama sbulan...so,sebulan itu jugalah aku kena duduk di situ,stay kat situ,makan,minum semua di situ...mula2 amat berat rasa nak bljr kat situ,entahlah maybe fikir dapat jumpa org hebat2,abis aku...haha...

tp kalau kita rasa cam2,sampai bila kita mampu nak ke hadapan kan...kalau kita asyik rasa rendah diri,mcm mana nak maju...mmg mula2 agak berat hati,bila dicakap sket oleh umi yg sentiasa nak tgk aku dapat bljr bhasa arab,aku tabahkan diri aku...heee......hati sdri pn nak juga cari ilmu...=D

last,,sampai la kat ALC.......laa,jupe dgn member same scol la plak....aduii,ingatkan ramai ,mula2 tu....upenyer,just mula2 tu 8 org jer...kat tgh2 bulan tu,baru dtg sorg plak sahabat kita..jadilah 9 org semua...

 pada aku,itu cukup2 lbh selesa da bljr...dgn suasana pelajar pn xramai,focus pn mudah...nak discussion mudah... suasana bilik sederhana luas ,ber air-cond tentuu...huhu...

ustaz rosdi...itula nama ustaz ana yg mmg kami angap mcm kuaga sdri daa...baik sgt2...isteri dia kak su mmg sporting la,cakap pn cam kakak sdri da..huhu...

yg aku xleh lupa..ustaz ana inilah,org pertama yg tgk aku punyer result STAM....arghh,,siap pegi amik result dgn ustaz lagi ditemani la 2 org sahibah ana....trima kasih ustaz,susah2 jerk sangup pi amik result ana kat scol..he3...padahal malu sbnarnyer...^_^

haa?? dapat bape?? itu rahsia...biasa2 jer...hehehe.....bak org suka kata,blh la wak2 makan...haha...
kdg2 aku rasa lawak plak ayat tu..mcm la result 2 blh makan...
blh la org kata utk sampai syarat mx bljr kan...

ustaz yg mengajar kami tidak lupa ustaz muaz,,ustaz jamal,,ustazah afifah,,ustaz khalid,,penyampaian yg pada ana mmg berkesan la...mmg betul2 mikro la....
kata ustaz,mikro nie kita kaji benda2 yg tersembunyi,kaji dr perkara2 yg kecil2 baru kpd perkara yg besar...
ada peringkat2 la.... nama lagi mikro,benda yg halus kan..

time bljr mmg penuh...pagi sampai malam...tentu...kul 11 baru masuk bilik,kdg2 xtido lagi...buat siapkan keje ker,penat la juga,tp best jerr,blh sempat lagi bacuh kopi bwa masuk bilik bljr...haha...
mcm tu jela hari2...xder yg berbeza,sama shj,cumer pgalaman itu cukup manis,cz kami dlm suasana yg sedikit,dgn cara bljr yg xterlalu menekan,,mudah utk tumpuan..blh kata puas hati la...
alhamdulillah,pglaman yg xsemua dapat..:)


hmm,apa lagi yer nak kabo...alamak ganu la plak...he3.....
sempat tuntut ilmu setahun kt trgganu kan,biasa arr tu...=P hehe..

apa2 pun,harapan aku,semoga segala ilmu yg aku peroleh,tidak hanya sekadar di situ,,harapan tinggi aku agar ilmu itu memberi seribu manfaat kpd aku,utk persediaan ilmu aku sdri...yela,walupun kdg2 sbg manusia nie,apabila da selesai perjuangan di situ,maka dilupakan..sepatutnya,perjungan lepas,yg sudah dilalui itulah yg patut kita bawa kpda perjuangan yg akan dtg...bukan terus tinggalkan...begitu diumpama ilmu,bukan terhenti setakat di situ shj....buat sahabat2 ku yg sama2 berjuang dgn ku samada yg sama2 kat ALC ker atau sesiapa shj rakan sekiblatku yg sdg berjuang skrg,,

  ana doakan kalian dapat mencedok ilmu sebanyak mana yg kalian mampu...selagi diberi nyawa,diberi kekuatan utk berjalan terus dalam pencarian ini,teruskanlah....xmenyesal kita menjadi seorang yg berilmu,aslkan jangan menagih pujian dgn ilmu yg dimiliki,..
 kerana ingatlah apa yg datang kpd kita,adalah apa yg didatangkan oleh Allah juga kpd kita...jika kita bangga,kapan shj Allah blh amik kembali ilmu yg kita miliki...ya Allah,mx jauh2 la kan...inshaAllah...

hmm,okla,mgkn stakat ini dulu...xpandai la nak bercerita sbnarnya....tp skrg2nya ada sedikit coretan kisah perjalanan pencarian ilmu aku di pusat ALC....=)

semoga Allah merahmati semua yg telah mengajar aku dan juga sahabat2 yg banyak mebantu yg berada bersama2 dlm perjuangan ini...trima kasih ku ucapkan...
salam perjuangan...=)



~~ SEMOGA KEJAYAAN MENGIRINGI KALIAN SEMUA ~~

No comments:

Post a Comment